2015年8月10日 星期一

It's not how GOOD you are, it's how GOOD you want to be.


It's not how good you are, 
it's how good you want to be. 
by Paul Arden 

因為書名,我買了這本書。的確,我們也認為自己的條件成就自己的定位。可是名人的故事,卻一次又一次的告訴我,他們成功是因為那是他們的目標。 Paul 這位有名的廣告人,把過往的經驗,告訴我們這條題。而他用了一個例子,

I want to be as famous as Persil Automatic -- Victoria Beckham 

Victoria 年少的志向,不是跟附近或某某明星,而是一個品牌。而且她不是夢想,更用方法去實現。所以,她是她。

比起她的志向,我沒有那麼宏大的理想,但我的確也有自己想達到的目標。 Paul 叫我們要不要害怕失敗,不要怕錯,要把握今天你所得到的機會,甚至不依規則去做⋯⋯ 他用很簡潔的字眼,圖像,排版去表達。書本很短,我用一晚便看完,但隔了一段時間,那個金色的GOOD字又再吸引我的視線,我又會拿起,慢慢咀嚼一下作者的文字。

  有關Paul Arden: 
Paul Arden began his career in advertising at the age of 16. For 14 years he was Executive Creative Director at Saatchi and Saatchi, where he was responsible for some of Britain's best known campaigns including British Airways, Silk Cut, Anchor Butter, InterCity and Fuji. His famous slogans include 'The Car in front is a Toyota' and 'The Independent - It is - Are You?'. In 1993 he set up the London-based production company Arden Sutherland-Dodd where he is now a commercials director for clients such as BT, BMW, Ford, Nestle and Levis.

British Airways ad 


沒有留言:

張貼留言